#Erfanani
Sunday, September 4 | 12:15 PM | 0 strawberriess
 
Haha, gelak dulu. Okay, hari ni aku bangun je terus on lappy.
Haha, rindu kat Blog, facebook, twitter etc.
Aku terus tengok blog aku. saja nak check kan. 
Then, aku tengok shoutbox.
Ada orang request kat shoutbox macam mana nak buat link hover macam aku nih :D

Senang je pun. Aku pun main buat je. tengok-2 jadi. Harhar.

Firstly, korang buat lah header korang tuh. okay?
then, lepas korang siap buat header korang. korang savekan.

contoh ini header aku :
tak berapa nampak, sebab semuanya putih je.
korang dah save korang punya header right?
time korang save tuh korang kena pilih PNG tau.
dah save. header yang korang buat tuh, korang tambahlah ayat pape kat header tuh.

contoh aku punya :
Hah, nampak tak perbezaannya dengan yang atas tuh. Haha
memanglah, aku dah add kan ayat tuh.
then, korang save lagi benda tuh.
Korang masukkan header korang macam biasa.

Log in Blogger > Layout/design > pergi ke header korang >
korang tekan Browse. Carilah korang punya header yang takde tulisan kat atas tuh tau.
Jangan lupa Tick Instead of title and description kay.
dah masukkan terus save.

okay, macam mana nak buat yang ada tulisan kat atas tuh?
sini dia hah.
Sebelum tuh, header yang ada tulisan tuh korang masukkan kat Photobucket.
Balik ke blog, korang pergi Edit HTML
tekan ctrl + F untuk senang cari.
korang cari code nih :
.header:hover {

 then, korang copy code ini.

background: url(URL HEADER KORANG)
Okay, yang warna kuning tuh untuk URL header yang ada tulisan tuh.
korang ambil header yang korang dah masukkan kat Photobucket tadi.
korang ambil Direct Link tau. bukan HTML Code.

try preview dulu. kalau jadi save okay :)

Labels:


?

Given name, Norerfa Nani. Born on 10th May 1997. I'm a big fans of JUSTIN BIEBER. Forever a BELIEBERS
orang skodeng blog saya.

Ask me | Facebook

Leave your footprint here. Thank you.


Follow my Twitter: